Tiberiu Cazacioc - DC Communication, Dan Hulea - SOR,
Radu Vădineanu - CNDD, Alina Jantea - DC Communication
(foto: Cristian Lupșa)
|
Astăzi s-a desfășurat conferința de încheiere a proiectului InfoNatura2000,
o campanie națională derulată pentru conștientizarea autorităților și a
publicului larg și întărirea capacității instituționale pentru aplicarea
legislatiei europene în domeniul protecției naturii. Pe parcursul a 2 ani au
fost organizate sesiuni de instruire și informare pentru aproximativ 1000 de
persoane, au fost realizate produse esențiale
pentru gestionarea și promovarea rețelei europene Natura 2000 și au fost
identificate liniile strategice de comunicare pentru perioada următoare.
„Consider că cel mai valoros rezultat al acestui proiect a fost posibilitatea de a sta de vorbă cu mulți oameni pasionați și implicați într-un domeniu care nu este ușor de plasat în topul priorităților pe agenda publică din România. De la ei am extras multe idei valoroase, pe care le-am inclus în noua ”Strategie națională de conștientizare a publicului cu privire la reteaua europeana Natura 2000 în Romania”. Vă dau un singur exemplu, pe care l-am cules din Dolj: localnicilor trebuie să li se spună dar să li se și demonstreze că sunt norocoși pentru că s-au născut într-un sit Natura 2000.” a declarat Radu Vădineanu, managerul proiectului.
Prin campanie au beneficiat de instruire 243 de experți
din Agențiile de Protecție a Mediului iar 725 de reprezentanți ai mass-media și
din alte organizații direct interesate de domeniu au avut ocazia să afle
progresele înregistrate de Rețeaua Natura 2000 și să intre în dialog cu
autoritățile și entitățile care administrează acest proces. Au fost realizate
materiale de informare și instruire (manuale, cataloage, albume, site web și o
bază de date online și pe suport offline) care, pentru prima dată, oferă o
imagine riguroasă, completă, atractivă și accesibilă a siturilor și speciilor, fiind
o referință documentară pusă la dispoziția tuturor celor din afara cercului
strict al administrației publice direct responsabile. A fost realizat un serial
documentar în șapte episoade de câte o oră, difuzat de 13 televiziuni locale și
1 televiziune națională. Pentru cunoașterea opiniilor publicului și evaluarea impactului
campaniei au fost derulate 2 cercetări, asupra
publicului general și a factorilor interesați.
InfoNatura2000 a reactualizat liniile strategice de
comunicare pentru a atrage atenția asupra conceptelor de biodiversitate, sit
Natura 2000 și pentru a spori înțelegerea cu privire la avantajele rețelei. Cele
mai relevante direcții propuse sunt: (1) implicarea factorilor interesați, care
pot acționa ca multiplicatori și facilitatori de informație, (2) realizarea de
materiale informative, care să fie puse la dispoziția acestor multiplicatori,
pentru ușurarea efortului de creație și financiar, (3) un accent pe elevi și
tineri, școli și profesori, care pot transforma firesc informațiile despre
natură în obiceiuri sănătoase de viață, (4) promovarea unei identități vizuale unitare
pentru siturile Natura 2000.
InfoNatura2000 “Campanie naţională de
conştientizare privind importanța conservării Biodiversităţii prin Rețeaua
Natura 2000 în România”– SMIS-CSNR 17609 este derulată de către
Fundația Centrul Național pentru Dezvoltare Durabilă în parteneriat cu
Ministerul Mediului și Schimbărilor Climatice. Proiectul este co-finanțat din
Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) prin Programul Operaţional
Sectorial Mediu – Axa prioritară 4 „Implementarea Sistemelor Adecvate de
Management pentru Protecţia Naturii”.
Mai
multe informații: Roxana Mazilu –
Ofițer Relații Publice, Centrul Național pentru Dezvoltare Durabilă, E-mail: infonatura2000@cndd.ro, Tel.: 021-3103320, Website: http://infonatura2000.cndd.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu