Centrul Național pentru Dezvoltare Durabilă a finalizat actualizarea ”Strategiei
naționale de conștientizare a publicului cu privire la rețeaua europeană Natura
2000 în România”, elaborată inițial în 2007. Propunerea de Strategie a fost realizată
în cadrul campaniei InfoNatura2000 și a fost transmisă Ministerului Mediului și
Schimbărilor Climatice, instituție care deține autoritatea pentru aplicarea
direcțiilor de acțiune menționate în document.
„Studiul realizat pentru
reactualizarea strategiei a confirmat intuiția noastră de a ne concentra pe
comunicarea directă, față în față, care este preferată de public atunci când
subiectul este atât de complex și vast. Dar concluzia cea mai interesantă este
faptul că trebuie să ne concentrăm pe copii, pe profesori și școli, pentru că
tinerii pot transforma firesc informațiile despre natură în obiceiuri sănătoase
de viață.” consideră Radu Vădineanu, managerul proiectului
Prin proiectul InfoNatura2000 au fost reactualizate
liniile strategice de comunicare, care fixează ca obiective familiarizarea
publicului cu conceptele de biodiversitate și sit
Natura 2000, dar și înțelegerea corectă a avantajelor pe care le aduce
rețeaua Natura 2000 locuitorilor din situri, precum și României în ansamblu.
Cele mai importante direcții propuse sunt:
(1) implicarea
factorilor interesați, ca multiplicatori și facilitatori de informație,
(2) echiparea „multiplicatorilor” cu materiale standardizate,
pe care să le utilizeze în comunicarea cu propriile grupuri țintă,
(3) accent pe comunicarea și implicarea copiilor și tinerilor,
a școlilor și organizațiilor cu proiecte educaționale,
(4) realizarea unei signalistici unitare pentru siturile
Natura 2000, astfel încât acestea să poată fi recunoscute imediat.
La elaborarea documentului au lucrat experți în
comunicare, experți în biodiversitate și sociologi. Noua Strategie se bazează
pe două cercetări sociologice realizate pe parcursul anului 2013 la nivel
național: o cercetare calitativă asupra stakeholderilor activați prin campania
InfoNatura2000 și o cercetare cantitativă asupra publicului larg. Acestea au
măsurat sprijinul public pentru protecția biodiversității și nivelul de
cunoștiințe cu privire la rețeaua Natura 2000 în România.
”Strategia
națională de conștientizare a publicului cu privire la rețeaua europeană Natura
2000 în România” (noiembrie 2013) este disponibilă pe site-ul http://infonatura2000.cndd.ro/
secțiunea Publicații.
InfoNatura2000 “Campanie
naţională de conştientizare privind importanța conservării Biodiversităţii prin
Rețeaua Natura 2000 în România”– SMIS-CSNR 17609 este un
proiect derulat de către Fundația Centrul Național pentru Dezvoltare Durabilă
în parteneriat cu Ministerul Mediului și Schimbărilor Climatice. Proiectul este
co-finanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) prin Programul
Operaţional Sectorial Mediu – Axa prioritară 4 „Implementarea Sistemelor
Adecvate de Management pentru Protecţia Naturii”.
Mai
multe informații: Roxana Mazilu –
Ofițer Relații Publice, Centrul Național pentru Dezvoltare Durabilă, E-mail: infonatura2000@cndd.ro, Tel.: 021-3103320, Website: http://infonatura2000.cndd.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu